In de spotlight: online marketeer Jeroen Wijnen - TalentCare

In de spotlight: online marketeer Jeroen Wijnen

In de spotlight Jeroen Wijnen

Bij TalentCare werken ambitieuze zorgverleners met passie om de zorg te verbeteren. Maar wie zorgt er eigenlijk voor hen als zij voor anderen zorgen? Het kantoorteam. Deze medewerkers stellen we graag allemaal aan je voor. Deze keer: online marketeer Jeroen (34). “Ik zou het moeilijk vinden om mijn werk te doen zonder idealistische missie.”

Hoe zouden je collega’s jou omschrijven?

Lachend: “Als een beetje schizofreen, denk ik. Grapje, maar ik heb wel echt twee kanten. Aan de ene kant ben ik heel kritisch op mijn werk. Zeker als ik iets belangrijk vind. Goed is dan niet goed genoeg. Ook kan ik vrij principieel zijn en scherp uit de hoek komen in een discussie. Aan de andere kant kan ik dingen ook heel goed loslaten. O, en ik heb af en toe hele flauwe humor.”

Wat doe je precies bij TalentCare?

“Ik ben online marketeer. De kern van mijn werk is om te zorgen dat TalentCare online zo goed mogelijk zichtbaar én vindbaar is. Dat doe ik door het maken en bewaken van de contentstrategie. En door online campagnes op te zetten om nieuwe zorgverleners aan TalentCare te binden.”

Welke eigenschappen moet je hebben als online marketeer?

“Het is belangrijk dat je een goed beeld kunt vormen van je doelgroepen. Dat doe ik door veel met onze zorgverleners te praten. Daarnaast analyseer ik de gebruikersdata die we via onze website en socialmediakanalen verzamelen. Ook is het belangrijk om écht te weten waar je bedrijf voor staat en daar volledig achter te staan. Alleen dan kan je die missie goed vertalen naar de buitenwereld.”

Waar krijg jij energie van in je werk?

“We bedenken en maken bij TalentCare veel content. Dat kan een artikel zijn op de website, maar ook een online inspiratiesessie. Wanneer ik het eindresultaat zie, ben ik oprecht trots. Je weet met welk idee het ooit is begonnen en dan is het er gewoon. Heel tof.

Wat me verder gelukkig maakt: als ik zie dat een zorgverlener bij ons op gesprek komt mede door mijn werk. Bijvoorbeeld door een campagne die we hebben gedraaid. Of doordat we online goed vindbaar zijn. Dat ik zo een maatschappelijke bijdrage kan leveren via mijn werk vind ik belangrijk. Net als mijn collega’s zou ik het moeilijk vinden om een marketingfunctie te vervullen zonder idealistische missie.”

‘Dankzij mijn moeder ben ik nooit iets tekortgekomen.’

Op welke prestatie bij TalentCare ben je het meest trots?

“Dat we onlangs zijn uitgeroepen tot best workplace 2021. Een echte teamprestatie! Dit is waarvoor ik het doe, dacht ik toen. Zeker na de lockdown was het fijn om met het hele bedrijf zo’n succes te kunnen vieren. Dat gaf echt energie.”

Wat is je grootste leermoment, oftewel: blauwe plek*?

“Ik doe weleens te snel aannames over de intenties van mensen. En oordeel dan te snel. Zo twijfelde ik een tijdje geleden of een collega wel het beste met me voor had. Toen ik dit bespreekbaar maakte, bleek mijn gevoel niet te kloppen. Dat luchtte erg op!

Ik voel bij TalentCare de ruimte om dit soort persoonlijke dingen te bespreken. Daardoor heb ik ook het gevoel dat ik mijn aannames op tijd signaleer. En ze uit de wereld kan helpen door er simpelweg het gesprek over aan te gaan. Een waardevolle levensles.”  

*Een moment van inzicht. Lees ook: https://talent-care.nl/blauweplekken/

Wie is jouw voorbeeld?

Lachend: “Vroeger had ik Arnold Schwarzenegger gezegd. Ik was helemaal gek van zijn films. Maar ik ontdekte ook ook een enorm intrigerend karakter onder zijn spiermassa. Toch ga ik voor mijn moeder. Zij heeft als alleenstaande werkende vrouw veel opgeofferd voor haar kinderen. Dankzij haar ben ik nooit iets tekortgekomen.”

Wat doe je om stoom af te blazen na je werk?

“Ik heb een dochter van anderhalf, Isa. Mijn belangrijkste ontspanningsmoment is met haar bezig zijn. En haar zien opgroeien. Daarnaast houd ik van sporten. Zaalvoetballen met mijn vriendenteam. Of hardlopen. Al kom ik daar door Isa soms weinig aan toe.”

Heb je ook een guilty pleasure?

“Jaren ’80 pop! Mijn favorieten zijn Japanese boy van Aneka. En You’re love van The Outfield. Als ik de mannen in die clip zie met hun lange matten en oorbellen denk ik: wat was ik in die jaren graag ergens in de twintig geweest. Volgens mij was dat een hele vette periode.”

Als je naar de toekomst kijkt, wat zou je dan nog graag willen doen bij TalentCare?

“Ik zou het heel leuk vinden als we een platform kunnen ontwikkelen waar zorgverleners naartoe gaan voor kennis, informatievoorziening en entertainment. Daarbij denk ik aan podcasts, talkshows, columns en actualiteitenrubrieken. Zodat we op alle vlakken toegevoegde waarde leveren voor de nieuwe generatie zorgverleners. Die balans vinden is een mooie uitdaging.”

Jeroen Wijnen

Online marketeer

Jeroen Wijnen

Meer weten?
Neem direct contact met mij op!

Vind jij het net als ik belangrijk om in je werk een maatschappelijke bijdrage te leveren? Dan is TalentCare mogelijk iets voor jou!